”I Don’t Care”

Många gånger har jag det senaste året talat om min dröm om att hitta en portfölj med miljontals kronor, så att jag äntligen kan ägna mig åt något som jag verkligen tror på, vilket är ingenting.

Folk i min omgivning har i regel lite svårt att förtså drömmen. I alla fall är det de säger. Att de skulle bli uttråkade om de inte behövde jobba. På rak arm kan jag bara komma på en som har erkänt att om man inte behövde försörja sig så skulle man bara softa hela dagen.

Kanske kommer jag någon dag känna samma sak. Att jag fortfarande vill uppnå saker trots förutsättningen att jag är ekonomiskt oberoende.

Men just nu, med en framskjuten examinationsuppsats, ständiga vårdbesök, bristande energi, belägen långt utanför staden och en orolig framtid med arbete och så vidare, längtar jag fortfarande efter den där portföljen.

Följande ändringar skulle jag göra i mitt liv om jag hittar den.

* Skaffa en lägenhet någonstans där jag åtminstone har gångavstånd till en järnvägsstation i Zon B.

* Ha kvalitet som ohotad prioritet när jag handlar livsmedel.

* När jag går omkring i livsmedelsaffären, kastar jag in det som jag vill ha, istället för att jämföra kilopriser.

* Skaffa tvättmaskin och torktumlare så att jag slipper hamna i konflikt med människor som inte förstår sig på hur man gemensamt delar på en tvättstuga.

* Om jag ska resa iväg någonstans, checkar jag in på ett hotell kvällen innan, istället för att gå upp kl 5 på morgonen. Tänk vilken lycka att kombinera funktionalitet och bekvämlighet genom att sussa på Arlandahotellet.

* Minska tiden för diskande genom att köpa en massa färdigmat och sätta det i system. Så att jag till exempel aldrig ska behöva fixa frukost igen.

* Skaffa en diskmaskin för de gånger jag ändå behöver diska.

* Förverkliga George Costanzas dröm genom att köpa 365 kalsonger så att jag bara behöver tvätta dem en gång om året.

* Skaffa ett mobilabonnemang så att det inte kostar mig 100 spänn att ha ett kort samtal med någon när jag är utomhus.

* Göra världens inredning hemma så att jag har tusentals lampor överallt och stora fotoramar. Då blir det lättare att genomleva den svenska vintern.

* Gå på bio varje dag typ.

* Gå med på att bli rånad av diverse arrangörer om jag vill se på nåt sportevenemang.

* Köpa svåråtkomliga biljetter till fotbollsmatcher till ockerpris.

* Gå på högskolekurser och läsa sånt som jag verkligen tycker är kul. Typ språk; lära mig flytande  italienska, franska, spanska, nederländska och tyska i rätt ordning.

* Köpa dyr köksutrustning så att laga mat bli lättare, de gånger som jag inte köper färdigmat.

* Resa till Sydamerika

* Köpa en CD/vinylskiva varje dag.

* Skaffa penumerationer till en massa högkvalitativa tidsskrifter.

* Köpa fräscha böcker varje vecka.

* Köpa en massa insektsdräpare som jag ger till alla mina vänner, så att jag kan använda dem om jag råkar vara på besök.

* Canal+-abonnemang

 

OK, nu räcker det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

~ av hossein på 2009/06/08.

2 svar to “”I Don’t Care””

  1. Äh, skaffa prenumeration på Flamman så har du en punkt fixad.

  2. Haha, jo… Tänkte mer Offsidehållet. Underhållning. But Flamman is quality, ja.

Kommentera

 
