Killer

Vad jag kan säga om Michaels musik, är att jag hade svårt för honom när jag var liten, även om det till en början fanns ett par låtar som funkade, och till skillnad från till exempel Madonna och Prince har jag även i vuxen ålder haft svårt för att se något särskilt tilldragande av det jag hört. De är varken gulliga eller häftiga. Det finns en okej riff här, och ett ganska så välskrivet nummer där, men för mig är det något som saknas. Det förvånar mig lite, men så är det. Jag kan förstå att folk gillar ”Beat It” eller ”Billy Jean”, men jag kan inte känna det i mig.

Det finns en låt dock som gör något för mig, och det är den som jag i barndomen tyckte var så otroligt tråkig, kunde inet förstå hur folk kunde gilla. Det är ”Thriller”. Med den basgången kan man inte misslyckas. Och texten är tillräckligt framförd som ett spektakel, för att det inte ska bli tråkigt som när han sjunger om vem som är hans barn eller inte.

För att fortsätta i humorns spår lägger jag fram en YT-höjdare som jag upptäckte i höstas. Med humor menar jag dock inte som i ha-ha, utan bara att det är kul. Det är skönt. Den är ärlig. Underhållning.

Okej, det är lite ha-ha ändå. Men den är tuff för det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

~ av hossein på 2009/06/30.

Kommentera

 
