Jordnötter

Begreppet politikerförakt säger något om vilken grupp av samhällets offentliga ansikten som drar på sig mest missnöje, kritik och… Förakt, förstås.
 
Huruvida de förtjänar det eller inte, är svårt att säga. Jag tror inte att Tom Cruise nödvändigtvis skulle fatta bättre beslut än till exempel Tony Blair. Så kanske beror det på att man förväntar sig viss nivå av intelligens av politiker. Man utgår från att deras puckade beslut inte beror på att de ”inte vet bättre”, utan att de är korrupta och eller giriga.
Men jag vill nu introducera begreppet celebritetsförakt, om det inte redan finns.
 
Jag har hört alldeles för många citat och berättelser som vittnar om att kändisar inom underhållningsbranschen tar sig själva på alldeles för stort allvar, och nu har en om Mariah Carey, från Ola Wiklanders fotbollsblogg för TV4 gjort att jag har hört för mycket.
 
Tydligen så kräver Carey att hon på turnéer ska få skål eller skålar som innehåller enbart gröna m&m’s, hundratals av dem. Så då får någon separera de gröna från de andra färgerna.
 
Inget hårt arbete. Men meningslöst. Dumt. Patetiskt. Barnsligt. En sån idé kan bara komma från en människa som tänker för mycket på vad han eller hon vill ha, och hur det teoretiskt är motiverat att begära det. Visst har jag respekt för att människor har konstiga saker för sig, men det här verkar vara regel snarare än undantag hos artister. Jag vill ha this och jag vill ha that.
 
Mitt recept för ett bättre fungerande liv är:
 
Ta en jävla röd m&m och håll käften.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

~ av hossein på 2009/07/11.

Kommentera

 
