Skilda världar

Första sommaren jag var i Sverige fick jag lära mig att även om vi var lediga under sommaren så skulle vi upp kl 9 på morgonen för att titta på ett program som hette Sommarlov. För barn.

Det var inget jag ifrågasatte. Var precis det som hände.

Det var lite som att det var julafton varje morgon. Man var ledig, men det fanns något som lockade en ut ur sängen.

För varje år som gick blev jag tröttare och tröttare på morgonarna.

Så började jag hoppa över de gånger jag var för trött.

Sen blev de där gångerna regel och inte undantag.

Och i efterhand fattar jag inte varför jag brydde mig.

Men vad skulle man annars göra. Det fanns ingen internet, så man kunde inte blogga, eller titta på You Tube. Det gick ett barnprogram med studio och allt. Den gick kl 9 och man fick anpassa sig.

Tänk om livet fortfarande var lika enkelt under sommaren. Barnprogram. Fotboll på gräsplan 100m bort. Wimbledon på TV.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

~ av hossein på 2009/07/21.

Kommentera

 
