Milstolpe

Vuxenhet kan vara en lång process. Något som man fortfarande talar om när man är 27 år gamal. Vissa blir aldrig vuxna.

Igår behövde jag skaffa lite köttfärs. Det fanns en billig irländsk variant, men prisskillnaden var för liten för att jag skulle acceptera icke-svenskt. Så jag frågade den ende kvarvarande charkarbetaren om jag inte kunde få lite malet. Jag har annars alltid gått efter principen ”antingen finns det, eller så finns det inte”. Men nu gjorde jag något som jag förknippar med gamla tanter med basker på huvudet. Att beställa en köttprocess. Rimligen måste jag vara lite mer vuxen nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

~ av hossein på 2009/08/23.

Kommentera

 
