Post

Måste hitta ett sätt att lura mig själv om musikens oerhörda betydelse för mig som person och även dess egenvärde på samma sätt som jag gjorde under de senare tonåren.

För jag verkar inte kunna hitta en väg ur krisen. Då och då dyker det upp en platta som fångar mig under några dagar, men sen är det slut. När jag bestämmer mig för att lyssna på musik är det få plattor på hyllorna som jag verkligen vill plocka fram. Och inte blir det så mycket bättre när jag ska försöka hitta något nytt. Det går inte att greppa något. Allting faller innan det har blivit optimalt. Spelar ingen roll om det är Skatalites, AC/DC, Wilco eller Pavement. Det spelar ingen roll om det ens är populärmusik eller jazz eller klassisk musik.

Trösten finns inte heller att finna i tystnaden. Den är bara ännu värre. Ibland upptäcker jag att det har hängt vemod eller apati över mig i timmar eftersom jag knappt har lyssnat på musik under hela dagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

~ av hossein på 2009/09/03.

2 svar to “Post”

  1. det låter ju väldigt tråkigt det där. men man måste ju inte lyssna på musik för det finns ju en massa annat att göra. förut brukade jag upptäcka nya band hela tiden men nuförtiden lyssnar jag mest på the strokes och regina spektor – de är bra! särskilt regina, hon är bäst. annars om du vill förena musik med lite komik kan du ju kolla in flight of the conchords på youtube eller nått. sök på exempelvis ”bret, you’ve got it going on” väldigt underhållande!

    om inte något av ovanstående funkar får jag väl beklaga…

  2. Det kommer till dig också, ska du se 😉

    FOTC såg jag på TV en gång. Det var kul, jag tror också att jag såg en snutt med den där låten du nämner.

Kommentera

 
