Hälsoläget

Det började med en ohygglig influensa på slutet av januari. Troligen den värsta jag varit med om. Ingen musik, ingen TV, knappt nån mat utöver små, små bitar av ett par skivor Lingongrova-bröd. Så var det i två dygn. Sen blev det bättring. En fysisk och mental återhämtningsperiod på flera veckor.

Sen opererade jag mig på slutet av mars.

Sen fick jag en halsfluss som var riktigt, riktigt, riktigt jobbigt. Skulle nog hellre ha maginfluensa.

Tre veckor senare fick jag halsfluss igen. Troligen för att jag inte tog min antibiotikakur till fullo under första flussen. Bakterierna regroupade och slog till igen. Troligen var det inte fullt lika hemskt den här gången eftersom jag var beredd på det. Och jag hade lärt mig att brusalvedon gör skillnad, och tog mig till läkaren innan flusset blommade ut på allvar. Det var ändå hemskt, men mindre hemskt.

Under tiden hade jag öppet operationssår som fick behandlas regelbundet på vårdcentralen.

Nu har jag fått halsproblem igen, men det mesta tyder på att det bara är förkylning. Det ger perspektiv. Men man brukar tappa perspektivet när man har blivit bra igen.

Under tiden har jag haft problem med klåda på flera ställen.

Jag har ett asmatiskt problem som fortfarande inte har lösts.

Och så har jag pollenallergi.

Jag är också torr vid ögonbrynen men har inte hunnit förnya min medicin till det.

I grundskolan och på gymnasiet var jag värsta maratonmannen. Jag tror inte jag missade en enda skoldag första året på gymnasiet, och i övrigt handlade det om enstaka dagar spritt över flera år. Varför allt detta elände kommer när jag närmar mig 30 är en bra fråga som jag får försöka reda ut senare.

~ av hossein på 2009/09/15.

2 svar to “Hälsoläget”

  1. ojdå, men pollen besväras du ju alla fall inte av just nu, hoppas jag 😉

    • Nej, inte direkt. Men snörvlandet påminner om det (halsontet visade sig vara början på en ”vanlig” förkylning).

      Räknar med att vara halvfrisk imorgon, men fan vilken slöseri det blev med dessa 48h+.

Kommentera

 
