Step By Step

Det är märkligt vilka betydelselösa saker det är som jag dröjer med att ta in i mitt liv. Jag har aldrig varit på en golfklubb. Aldrig varit på Lindingö. Aldrig haft ett däggdjur i de hem där jag bott. Det har att göra med mina principer, min sociala ställning och min uppfostran.

Däremot är det lite märkligt att jag under de 7,5 åren som jag haft egen lägenhet, aldrig haft en brödrost. Jag skaffade det nyligen. Under lika långt tid hade jag aldrig haft kaffe i lägenheten. Nu har jag Nescafé. Det kan vara nåt som underlättar min kamp mot den svenska morgonens mörker om vintern.

Och sen har jag köpt ett Pink Floyd-album för första gången i mitt liv. Jag har alltid haft en stark känsla om att Pink Floy är ett band som aldrig kommer att ha något med mig att göra. Jag har en fördom mot folk som gillar Pink Floyd. Grunden i fördomen handlar om att de är osympatiska människor. Sen kan det handla om sociala skillnader eller att de är musiknördar. Spelar mindre roll. Det gemensamma är människor som är främmande för min vänskapskrets. Å andra sidan har jag folk som gillar Rush och Yes, så det kanske är lite av en slump.

Hur som helst, jag hade inga planer på att köpa och hade inte tagit något beslut. Men jag beställde ett par skivor från CDON och de erbjöds jag att köpa en remastrad variant av The Dark Side of the Moon för 9 kr. They made an offer I couldn’t
refuse
.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

~ av hossein på 2009/10/23.

Kommentera

 
