14 + 328 + 89 = 12

Firandet varade till klockan sex på morgonen. Inget röj, men nyår som nyår. Således har jag idag gått upp för på eftermiddagen och vet att jag har skapat mig en brant uppförsbacke igen. Det var inte som att jag mådde helt prima innan. De flesta morgonar längtar jag efter att någon ska dra en gigantsik brödkavel över min rygg och mina axlar så att jag kommer i form.

När jag berättar sånt för folk brukar jag få höra att jag borde börja motionera på fritiden.

I teorin skulle det fungera. Men det blir bara en i listan av alla andra saker som man borde göra på fritiden.

Om du känner dig apatisk och kulturellt fattig ska du börja läsa böcker och gå på utställningar på fritiden. Ja, det måste jag ta tag i!

Om du känner att du har problem med kosten så ska du börja baka dina egna bröd och äta färsk och nyttig mat varje dag. Ja, det måste jag ta tag i!

Om du har haft en framtids- dröm eller målsättning ska du börja förverkliga den drömmen; livet är för kort för att man ska slösa bort sina talanger. Ja, det måste jag ta tag i!

Om du känner att ditt jobb eller dina studier har blivit rutinartade och behöver lite mer entusiasm, måste du börja ”hitta tid” till omstrukturering och planering, gärna knyta nya kontakter som ger dig nya erfarenheter. Ja, det måste jag ta tag i!

Om du är arbetslös måste du börja fixa en egen individuell handlingsplan med målsättning och planering, nya visioner. Ja, det måste jag ta tag i!

Om du har tappat kontakten med gamla vänner måste du börja ringa dem och hålla igång kontakten så att det inte blir så att ni aldrig mer hörs av resten av livet. Livet är kort. Det är synd. Ja, det måste jag ta tag i!

Ger namnet Superman en annan innebörd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

~ av hossein på 2010/01/01.

Kommentera

 
