Dialog

Tjena Hoss!

– ‘Sup.

– Vettefan. Vad gör du?

– Inget, len… Är trött som fan, så istället för att skriva ett blogginlägg så låter jag mig intervjuas av ingen mindre än mig själv. Ungefär som unga amerikaner gör nuförtiden?

– Hur då?

– Som jag gör nu, fast lite mindre överdrivet.

– Utveckla.

– Jo, om du gör ett dokument av nåt slag om en ung amerikanares liv, så kommer han eller hon inte att berätta för dig om vad han eller hon har för åsikter om olika saker. Istället kommer han eller hon att lägga fram åsikten som en fråga till sig själv. Vad han eller hon tycker om saken får vi då veta när han eller hon svarar på den ställda frågan.

– Ah, jag fattar, tror jag. Kan du ge ett exempel?

– Tja… Såhär kan det låta: ”Do I think that they would do the same thing to ___? No… Do I feel that I’ve been let down? Yes… Will I ever speak to them again? Uhh… I don’t think so!

– Ah… Fjantigt det där.

– Absolut.

– Annars då?

– Äh… En del saker, men jag orkar inte gå in på dem typ.

– Hmm… Finns det nåt som du är nöjd med?

– Jofan.

– Som vad?

– Tja… Att köpa en Poäng-stol från IKEA var bland det bästa jag gjort i typ halva mitt vuxna liv.

– Åfan. Vad lyssnar du på just nu?

– Just precis nu typ ingenting. Men de närmaste dagarna har jag lyssnat mycket på The Byrds.

– Intressant. Vad tycks?

– Jag störs av att de profiterade på Bob Dylan så mycket. Men det låter bra för örat, och dessutom är de plattor som jag skaffat inte från deras tidiga Dylandominerade era.

– Okej. Kan du ge ett bra låttips?

– Absolut. ”Wasn’t Born To Follow”. Vacker låt. Det känns bra att det finns eller har funnits människor som delar min romantisering kring det ofördärvade och öppna amerikanska bygdelandskapet, uttryck genom dess musik.

– Nu börjar du låta lite sådär… Allvarlig, Hoss.

– Va? Nej fan.

– Okej.

– Bra. Vi hörs nästa gång när jag är mindre trött.

~ av hossein på 2010/04/13.

Kommentera

 
