War Nerve

Har startat en annorlunda form av tvättstuga-krig med en okänd granne, som att döma av hans eller hennes handskrift är rätt så gammal, och faller därmed in i kategorin Griniga gamla gubbar och gummor som inte vet något bättre i världen än att tillrättvisa folk.

Nu är ju jag själv av en sort som gillar tillrättavisningar. Inte att själv utföra handlingen, för det brukar kännas lite pinsamt, men själva grejen att värna om regler för vett och etikett, särskilt när de är funktionella, står jag bakom helt och hållet. Men man får ha lov att vara rättvis, och den här personen var inte det.

Personen har nämligen kommit precis när tvättpasset börjat och sett att torktumlaren inte är städad, och därmed lagt en lapp i torkrummet där jag har mina kläder, med meddelandet Du har inte städat torktumlaren.

Personen visste ju uppenbarligen att jag inte var klar (det är helt enligt reglerna att man får vara där innan nästa persons första tvättlass är klar) och kunde utgått ifrån att jag skulle ta bort luddet när jag skulle hämta mina kläder från torkrummet, men kunde inte låta bli att ta chansen att tillrättavisa mig på ett ojuste sätt.

Så jag var inte sämre än att jag gav mig in i matchen, och skrev som det var på en lapp och klistrade det på tumlaren tillsammans med personens egna lapp.

Nu får vi spänt avvakta och se vad personen hittar på härnäst. Jag håller tummarna för att personen inser att han eller hon har agerat orättvist och skärper sig nästa gång. Är dock tyvärr övertygad om att personen bortser från poäng och låtsas som att de som han eller hon kritsierar inte tål kritik.

Läs även andra bloggares åsikter om

~ av hossein på 2010/04/28.

Kommentera

 
