Islamisten

Jag är ute på en promenad när en äcklig människa cyklar förbi mig och kallar mig för ”jävla invandrare”. Det tar ett par sekunder innan jag reagerar eftersom jag inte såg det komma. Jag tittade knappt åt hans håll innan han fick för sig att ”prata” med mig. Jag ropade några svordomar efter honom, och så var det slut med den saken.

Mannen bar inte på någon naziuniform. Jag skulle beskriva det som att han hade på sig ”fritidskläder”.

Därför får man nog absolut inte kalla honom för rasist. Han är ju bara en vanlig helhyllesvensson. En helhyllesvensson som cyklar omkring och kallar andra medborgare för ”jävla invandrare”. Det är ju inte hans fel. Det är ”invandrarnas” fel. De kommer hit och gör som de vill. Går inte med på att ”anpassa sig”. De låter sig inte integreras. De är inte som ”vi svenskar”. Varför kan de inte bara ge upp sin ”kultur” och ”ta seden dit de kommer”? Det är ju något konstigt när ”vi svenskar” cyklar omkring och ropar saker efter folk som vi inte känner… Och så vägrar ”invandrarna” att haka på.

För att släppa den sarkastiska linjen lite så kan man ju konstatera att vi har att göra med urtypen för det där partiet som fortfarande inte kommit in i riksdagen men som åtminstone inför det här valet har fått en särställning som det enda utomparlamentariska partiet som alltid tas med i beräkningen när höstens val diskuteras. SvD har med partiet i testa-dig-själv-experiment… En rektor i Linköping (bland många andra) bjuder in representanter från partiet som får stå och framföra politiken i elevernas klassrum.

Typiskt för det där partiet – som alltså kallar sig för sverigedemokraterna – och dess väljare är att dessa i sin egoistiska och självcentrerade världsbild alltid framställer sig själva som de utsatta. De stöder ett parti vars hela existens bygger på en enda fråga; att immigranter kommer hit och skapar problem. Så även när de verbalt attackerar dessa ”invandrare” som inte ens har försökt att kommunicera med dem, är det de själva som har utsatts för saker. De ”får inte” göra det ena eller det andra. Det ”svenskfientliga” etablissemanget skyddar ”invandrarna” och svartmålar alla som vågar säga ”sanningen” om ”det mångkulturella samhället”. Även när de faktiskt gör det och kommer undan med det.

De ”får inte” vara ”stolta svenskar” utan att bli kallade för rasister.

Och om någon påpekar det absurda i att cykla förbi en människa och kalla honom för ”jävla invandrare” då ska de reda ut missförståndet och förklara att det hela handlar om att ”islamismen” breder ut sig i Sverige.

Och där råkade jag infinna mig på fel plats vid fel tillfälle. Med mitt ”islamistiska” hår, mina ”islamistiska” ögon och min ”islamistiska” hud.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

~ av hossein på 2010/05/22.

Kommentera

 
