The Kids Were Alright

Åfan… Inget mer Hultsfred?

Jag borde frossa i skadeglädje med tanke på att Hultsfred de senaste knappa tio åren har varit något för oss lite äldre att fnysa åt, men jag antar att en stor del av det är elitism eller nåt, eftersom min spontana reaktion var negativ. Dagens ungdom är genomkorrumperade av en hyperkommserialiserad populärkultur, så jag antog att det till stor del berodde på att huvuden har låsts fast vid diverse elektroprylar som de absolut måste ha. Och gå omkring och störa folk med på tåg och bussar (och säkert flyg också).

Men artikeln talar om konkurrens, och dessutom har de tydligen gått ner extremt med biljettförsäljning på bara ett år, vilket antyder att det är något mer än en strukturell utveckling som har rört ihop det för arrangörerna.

Jag har själv aldrig varit på Hultsfred, men det fanns en tid då jag var väldigt intresserad av vilka som skulle vara med, och där jag följde spelningarna på TV om möjligheten fanns.

Att jag aldrig åkte var en fråga om livsstil. Jag tycker till skillnad från gemene Hultsfredsbesökare inte att det är kul att vara äcklig. Bajs, spya och sprit är inte my bag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

~ av hossein på 2010/06/30.

Ett svar to “The Kids Were Alright”

  1. Jag gillar den här bloggen.

Kommentera

 
