Johnny, I hardly knew ya

TV-krönikören Johan Croneman är – föga förvånande – ännu en av alla som tycker att Sd utsätts för mobbning av etablissemanget och det är därför som det har gått så bra för dem. Tv-tittarna ser igenom dessa ”billiga påhopp” som är falska/påklistrade.

Undrar om jag tillhör en av Johan Cronemans bild av tittarskaran.

Ur ett Sd-perspektiv står jag i skuld till Sverige eftersom jag skickades hit utan föräldrar under Gulfkriget 1991. I och med att jag kom närmast från ett land i Mellanöstern, att jag har ett muslimskt förnamn och iranskt efternamn, bidrar jag också till att ”islamisera” Sverige genom att helt enkelt vistas här. Och när en dåre cyklar förbi mig och ropar ett rasistiskt skällsord efter mig, när en flygvärdinna behandlar mig som en stammedlem och när typ halva skolan kallar mig för jävla turk vid passande tillfällen, då är problemet inte att jag blir trakasserad. Problemet är att jag existerar. Dessa arma människor ”känner inte igen sig” i Sverige längre. Det är ju så obehagligt att jag vistas omkring dem med mörkt hår, bruna ögon och sandfärgad hy eller vad man ska säga. Och när jag sorteras bort från enklare jobb så betyder det att jag som ”invandrare” inte vill jobba. Om någon dörrvakt missköter sig och släpper in mig så är det ett uttryck för svenskfientlig mångkultur. Det som man kan läsa om i alla Sd-bloggar, som alla ”säger det som alla tänker”. Att jag är inkvoterad. Det daltas för mycket med mig. Men det får man inte säga för då är man rasist. Och ”svenska folket” har nu sett igenom det och röstat fram underdogsen Sd in i riksdagen. Inte minst visas detta från fallet i kontinentala Europa där man har ”tagit debatten” och därmed lyckats göra rasistiska partier till något nästan obefintligt.

Nåja, kanske inte då. Vet inte om jag är så sugen på att Lars Ohly eller någon annan ska diskutera mitt människovärde med Jimmie Åkesson. Det får Johan Croneman göra istället. Den förortsgrabben väjer inte  för Verkligheten.

~ av hossein på 2010/10/10.

Kommentera

 
