Jag lovar inget, men…

2010 var inget bra bloggår för mig. Så mycket kan man säga. Det finns nog ingen särskild anledning till det. Bloggar funkar så. Det är sällan att man har mer eller mindre tid till saker och ting. Ett genomsnittligt blogginlägg tar max 10 minuter för mig att skriva. Ofta har man bara inte lust. Men det kanske hade varit bra att ventilera vissa tankar. Jag bär på så många tankar. Jag vet inte om andra också gör det. ”Jag vet inte” är det vanligaste svaret på en sådan fråga.

Det mest aktuella för mig just nu är att se det nya året som en möjlighet att ställa om. Get my shit together. Man skulle kunna tro att det har varit så tidigare, men icke. Jag lovar ingen radikal förändring och egentligen kan man lika gärna vända och vrida på allt och säga att jag verkligen inte har något att be om ursäkt för; att mitt liv på många sätt har varit framgångsrikt, även om det inte kan mätas på ett bra sätt. Men jag måste försöka bli mer bestämd på vissa punkter. Det finns mycket som är rörigt. Och den där apatin som jag alltid tjatar om… Den måste jag göra något åt medan jag fortfarande är relativt ung.

Jag har inte fått någon jättebra start på det eftersom jag har fått nackspärr. Så kan det gå om man sitter och halvsover på en stol en bit efter tolvslaget, på en stol utan nackstöd.

~ av hossein på 2011/01/01.

2 svar to “Jag lovar inget, men…”

  1. Låter inte så förväntansfullt inför nästa år. Är väl då man slår igenom, typ. Gott nytt år, kompis.

    • Aa, det är då man vinner 1 miljon på en Trisslott. Tack detsamma, bro.

Kommentera

 
