Ett ensidigt möte på gatan

En gubbe cyklade förbi mig idag och uppmanade mig – ”lilla skit” – att gå/åka ”ut”. Jag kan inte säga att jag inte brydde mig, men det kom än mer oväntat än förra gången det hände, så jag blev mer förvånad än upprörd. Jag antar att när han nådde fram till sin destination så satte han och tyckte synd om sig själv för alla saker som människor som jag utsätter honom för. För även om det är han som ropar saker efter människor som han inte känner så är det jag som är förövaren och han som är offret. Det är mycket synd om honom. Han tycker inte om att se en ”invandrare” på gatan, och ändå går jag där utan att visa respekt för hans svaghet. Skulle en representant för den dominerande förklaringen till rasismens återväxt i Sverige anno 2011 analysera situationen så skulle han eller hon förklara att detta var konsekvensen av att de etablerade politiska partierna i landet har ”inte tagit debatten” om ”invandring”. Det måste alltid finnas något som rättfärdigar rasister. I synnerhet de som inte har naziuniform på sig. Och ja, jag hävdar att det alltför ofta handlar om att rättfärdiga trenden än att förklara den. Att en rasistisk gubbe, som försöker knäcka människor han inte känner på det allra mest ynkliga sättet, ska ta ansvar för sina olika typer av handlingar… Det saknas fortfarande sett till helheten. Vad hans förmodade partikamrater har att säga om detta struntar jag i. Jag kan bara konstatera att man använder sig av principen om de stora lögnernas slagkraft. Då kan man låtsas som att man är tapper när man bara är sjukt feg.

Om det för övrigt finns andra sd-cyklister som läser detta kan jag säga att ni inte kommer någonvart med det här beteendet. Åtminstone inte med mig. Jag är inte imponerad av er vilja att demonstrera hat mot främlingar. Min inställning är densamma som Vincenzo Iaquintas: Är det ett krig de vill ha så ska de få det.

~ av hossein på 2011/03/03.

Ett svar to “Ett ensidigt möte på gatan”

  1. Salam aleykom ❤ syndigt med sådana människor ! 😦 bra att du mår bra ❤ kram ❤

Kommentera

 
